Teleopti is de leidende leverancier van oplossingen voor strategisch Workforce Management (WFM). In 1992 is Teleopti opgericht door Nils Bildt en Marita Bildt. Sinds die tijd is de firma gestaag gegroeid. Met hun verschillende vaardigheden en ervaringen hebben ze elkaar aangevuld en hun stempel gedrukt op de normen en filosofie van Teleopti en hebben zij het de basis gelegd voor waar Teleopti heden ten dage voor staat. In 2019 is Teleopti overgenomen door het Amerikaanse Calabrio. Hiermee is de toekomst van dit product verzekerd en gaat de ontwikkeling gestaag door.
Het concept voor Workforce Management is ontstaan in het contact center en is geëvolueerd tot een bedrijfskritische oplossing voor organisaties die aan kop willen blijven op het gebied van klant-service, werknemers tevredenheid, operationele efficiency en winstgevendheid.
Wat is begonnen als het voorspellen van de hoeveelheid inkomende gesprekken in een enkele wachtrij en het opstellen van rudimentaire diensten heeft zich ontwikkeld in een gesofisticeerd, multi dimensionaal mechanisme voor het beheren van vele contact kanalen, media en vaardigheden, virtuele contact centers en agenten. WFM wordt nu ook gebruikt als hub voor een overkoepelende “Workforce Optimization” strategy binnen de organisatie.
De leidende principes bij Teleopti zijn onder andere de focus op continue verbetering en het ontwikkelen van oplossingen die tegemoet komen aan de dynamische en veranderende behoeftes van de klant. Om deze principes te kunnen realiseren werkt Teleopti intensief samen met wereldwijde, toonaangevende contact centers om zodoende oplossingen te ontwikkelen die de complexiteit van moderne contact centers kan verwerken, zoals daar o.a. zijn het voorspellen, plannen en optimaliseren van de personele bezetting, betrokkenheid van de agenten en administratie, intraday management en verslaglegging en prestatiebeheer.
Teleopti WFM is heden ten dage toonaangevend in WFM contact center oplossingen in termen van eenvoudig in gebruik, “life-style” planning, flexibiliteit/personalisering en de ondersteuning van open standaarden. Ontwikkeld in het hoofdkantoor in Stockholm, Zweden, bevat de nieuwste release meer dan 100 vernieuwingen en verbeteringen waardoor het een baanbrekende WFM oplossing is geworden.
Meer informatie vindt u op de website van Calabrio: www.calabrio.com